Nauwelijks een maand na de vorige zending was het op 20 mei de beurt aan de volgende ‘dubbele-camion’ om in Edegem geladen te worden. Gelukkig waren we op tijd verwittigd dat de vrachtwagen pas een dag later te Edegem zou aankomen. In de ochtend was het enkele uren wachten tot de vrachtwagen de parking opgereden kwam. Een trouwe ploeg laders stond gereed om de camion te laden met goederen waar, nu meer dan ooit, in Oekraïne grote nood aan is. Een goede drie uur later stond een volgeladen vrachtwagen klaar voor vertrek naar Novovolynsk in Oekraïne.
Maar voor hij de parking kan verlaten dienen dan nog uitvoerdocumenten opgesteld te worden, dat kan maar als we precies weten hoeveel er geladen is kunnen worden. De ruimte in de vrachtwagen willen we maximaal benutten met de meest dringende zaken zonder het maximaal toegelaten gewicht te overschrijden .
Na het opstellen van het uitvoerdocument in het Engels wordt dit voor een CORRECTE vertaling doorgestuurd naar het ontvangende verdeelcentrum in Oekraïne. Zo kan men in het ontvangstcentrum reeds zien wat er zal toekomen. Het document moet meegeven worden aan de chauffeur vóór hij de parking in Edegem verlaat. Gewoonlijk vertrekt hij s’ anderdaags ’s morgens, wat nu weer het geval was.
Wegens de lange files op de autowegen is de chauffeur pas op zaterdagmorgen 28 mei aangekomen, dus veel langer ‘onderweg’ geweest.